προγραμματα

ολων των ειδων

"OMAΛH METABAΣH AΠO TO ΔHMOTIKO ΣTO ΓYMNAΣIO"
2023-2024
ΣΤ΄ΤΑΞΗ

"δiatpoφh"
δεκΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Γ΄ ταξη

"Προσέχω, Μαθαίνω, Νοιάζομαι"
μαϊοσ 2023

Ευχαριστούμε θερμά την ανθυπασπιστή ΛΣ Κωνσταντίνα Γκουμπίλη και τον λιμενοφύλακα Παπαδάκη Νικόλαο, οι οποίοι επισκέφθηκαν το σχολείο μας την Τρίτη 30 Μαΐου και υλοποίησαν μαζί με τους μαθητές του σχολείου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Προσέχω, Μαθαίνω, Νοιάζομαι». Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ και υλοποιείται σε συνεργασία το SAFE WATER SPORTS.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη μείωση των ατυχημάτων-πνιγμών στη θάλασσα, μαθαίνοντας τους βασικούς κανόνες ασφάλειας στην παραλία και στο νερό.

Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό
2022 - 2023

Η Α΄τάξη του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου συνεργάστηκε με το 5ο Νηπιαγωγείο Αγ. Νικολάου για να υλοποιήσουν το πρόγραμμα “Ομαλή μετάβαση στο δημοτικό”.

Οι εκπαιδευτικοί οργάνωσαν συναντήσεις γνωριμίας των μαθητών και των δύο σχολείων. Τα νήπια επισκέφτηκαν το δημοτικό και έκαναν μαζί μάθημα, έπαιξαν παιχνίδια και έκαναν κατασκευές.

Στη συνέχεια οι μαθητές της Α΄τάξης επισκέφτηκαν  τους νέους τους φίλους στο νηπιαγωγείο για να τους φιλοξενήσουν με τη σειρά τους στον δικό τους χώρο και εκεί φυσικά επανέλαβαν πολλές συνεργατικές δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της δράσης για την Ομαλή μετάβαση στο δημοτικό οι εκπαιδευτικοί του  Νηπιαγωγείου και οι μαθητές τους δημιούργησαν ένα ψηφιακό βιβλίο για να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη δράση, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

make awish ελλαδοσ
πρόγραμμα "Αστέρι της ευχης"
2022 - 2023

Εδώ και 24 χρόνια το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής αποτελεί μέρος του Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος. Φέτος το σχολείο μας αποφάσισε να συμβάλει σε αυτήν την προσπάθεια για να φωτιστούν οι ζωές των παιδιών ευχής!

Με κεντρικό μήνυμα «Είσαι το αστέρι μου»,  75 μαθητές μας απέκτησαν το δικό τους χάρτινο αστέρι, με μία δωρεά των 2€ συνεισφέροντας στην εκπλήρωση ευχών. Με αυτόν τον τρόπο, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βοηθήσαμε παιδιά με σοβαρή ασθένεια.

υιοθεσία Α΄ και Στ΄ ΤΑΞΗ
2022 - 2023

Στην αρχή της χρονιάς εφαρμόσαμε πρόγραμμα “υιοθεσίας” για τους καινούργιους μαθητές μας. Κάθε παιδί της Α΄ τάξης του σχολείου, υιοθετήθηκε από ένα παιδί της Στ΄ τάξης.

Στόχος ήταν τα μικρότερα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια στο νέο σχολικό περιβάλλον, να μπορέσουν να προσαρμοστούν και να ενταχθούν γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ευκολία στην κοινωνία του δημοτικού σχολείου.

Σε αυτό θα συνέβαλλαν οι μεγαλύτεροι μαθητές αφού θα αναλάμβαναν να τους γνωρίσουν τον “κόσμο του Δημοτικού” που άρχισε να ξετυλίγεται μπροστά τους. 

Τα μεγαλύτερα παιδιά όφειλαν να προστατεύουν τα μικρότερα, να τα καθοδηγούν και να τα βοηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Με αυτόν τον τρόπο ο κάθε μαθητής της Α΄ τάξης θα ήξερε ότι μπορεί να απευθυνθεί και κάπου αλλού, εκτός από τη δασκάλα του, για οτιδήποτε τον απασχολεί. 

Τα παιδιά της Στ΄ τάξης με τη σειρά τους έγιναν πιο υπεύθυνα, αφού θα έπρεπε να νοιάζονται και για τα υιοθετημένα πρωτάκια τους.

Ενώ κάποιοι μαθητές της Στ΄τάξης ήταν στην αρχή διστακτικοί, πολύ σύντομα όλα άρχισαν να λειτουργούν καλύτερα από ό,τι περιμέναμε. Τα μικρότερα παιδιά άρχισαν να δένονται με τα μεγαλύτερα και να περνούν χρόνο μαζί τους, καθώς τους ζητούσαν τη βοήθειά τους ακόμα και σε  δύσκολα περιστατικά που έτυχε να τους συμβούν.

Μαθητές της Στ’ έδωσαν δωράκια στα υιοθετημένα πρωτάκια τους με καθαρά δική τους πρωτοβουλία, δείχνοντας έτσι την αγάπη τους.

Ένα πολύ ιδιαίτερο και χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχίας της εφαρμογής του προγράμματος υιοθεσίας είναι όταν ζητήθηκε από μαθητή της Α΄ τάξης να περιγράψει μία ανάμνηση που του φέρνει το συναίσθημα της χαράς (στο πλαίσιο του εργαστηριού δεξιοτήτων) και εκείνος απάντησε “Χαρά ένιωσα τη μέρα που γνώρισα τον πατέρα μου από την Στ΄ τάξη.”

Η πρώτη συνάντηση των μαθητών των δύο τάξεων πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο. Με πολλαπλές δραστηριότητες οι μαθητές γνωρίστηκαν, συνεργάστηκαν και διασκέδασαν παρά τη διαφορά ηλικίας που έχουν.

Παραθέτουμε, ενδεικτικά, 3 παιχνίδια γνωριμίας που χρησιμοποιήθηκαν:

  • Πιάσε την μπάλα και πες…

 Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και πετώντας το ένα στο άλλο μια μπάλα καλούνται να συστηθούν και να πουν μία προσωπική τους πληροφορία (έχω μία αδερφή στο νηπιαγωγείο, μου αρέσουν τα σταφύλια κτλ.).

  • Καθρέφτες…

 Οι μαθητές στέκονται σε ζευγάρια, ο ένας απέναντι από τον άλλον, και προσπαθούν να αντιγράψουν ο ένας τις κινήσεις του άλλου. Οι ρόλοι του “ανθρώπου” και του “ειδώλου στον καθρέφτη” εναλλάσσονται στη διάρκεια του παιχνιδιού, με στόχο να συνεργαστούν όσο καλύτερα γίνεται.

  • Το ζάρι των αγαπημένων μου….

Έχουμε ένα ζάρι με 6 κατηγορίες. Ανάλογα με την εικόνα που φέρνει στο ζάρι κάθε ζευγάρι, διαδοχικά, δηλώνει στην υπόλοιπη ομάδα ποιο είναι το αγαπημένο του (π.χ.  χρώμα, φαγητό, κατοικίδιο κ.ά.).

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Α΄ΤΑΞΗ 2021 - 2022

Έχοντας την ευκαιρία να φοιτούν στην τάξη μας παιδιά από άλλες χώρες καταγωγής, Μολδαβία και Πολωνία, αλλά και με διαφορετικές επιρροές υλοποιήσαμε δύο δράσεις γλωσσικής επίγνωσης θέλοντας να μάθουμε στοιχεία από τη γλώσσα τους αλλά και από τον πολιτισμό τους.

Οι δραστηριότητες είχαν τους ακόλουθους στόχους:

Στόχοι για όλους τους μαθητές:

· Να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά αλφάβητα και συστήματα γραφής.

· Να εξοικειωθούν με άλλες γλώσσες εμπλεκόμενοι σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες π.χ. ζωγραφική

· Να μάθουν διαφορετικούς φθόγγους από τους οικείους σε αυτούς μέσα από την προφορά λέξεων σε άλλες γλώσσες.

· Να αναπτύξουν γλωσσολογικές και μεταγλωσσικές δεξιότητες μέσα από την σύγκριση γλωσσικών τύπων ως προς τη μορφή και να τις συγκρίνουν.

· Να διεγερθεί το ενδιαφέρον τους για την εκμάθηση άλλων γλωσσών.

Στόχοι για μαθητές από διαφορετικά γλωσσικό /πολιτιστικό υπόβαθρο.

· Να αισθανθούν ικανοποίηση , χαρά και ευχαρίστηση από την αναφορά στις δικές τους γλώσσες.

· Να τονωθεί η αυτοπεποίθηση τους γνωρίζοντας πολλά στοιχεία της γλώσσας τους και του πολιτισμού τους προβάλλοντας τα στους υπόλοιπους μαθητές.

1η Δραστηριότητα

«Αξιοθέατα σε κάρτες»

Αρχικά ρώτησα τους μαθητές μου να μου πουν ποιες λέξεις θα ήθελαν να μάθουν από τη Μολδαβία και την Πολωνία σε περίπτωση που χρειαζόταν να επικοινωνήσουν με κάποιον από εκείνες τις χώρες. Οι λέξεις γράφτηκαν σε μία στήλη στα ελληνικά και στην συνέχεια με τη βοήθεια του google translation γράψαμε δίπλα τις αντίστοιχες πολωνικές και μολδαβικές. Καθώς τις γράφαμε ακούγαμε την προφορά τους και όλοι μαζί τις προφέραμε πολλές φορές .Παρατηρήσαμε ότι με τα ελληνικά σύμβολα δεν έχουν πολλά κοινά αλλά με τα αγγλικά μοιάζουν αρκετά, έτσι με τη συζήτηση φέραμε στην επιφάνεια μεταγλωσσικές δεξιότητες , μέσα από τη σύγκριση γλωσσών μεταξύ τους, ως προς τους φθόγγους αλλά και το αλφάβητο. Οι αλλοδαποί μαθητές με μεγάλη προθυμία μας βοηθούσαν στην προφορά μας και μας εξιστορούσαν καθημερινά γεγονότα όπου τις χρησιμοποιούσαν. Για παράδειγμα :

Μαθητής Α: Κάθε φορά που μιλάω με τη γιαγιά μου στο τηλέφωνο που βρίσκεται στη Μολδαβία, χρησιμοποιούμε αυτό το λεξιλόγιο . Θέλετε να σας πω κι άλλες;

Μόλις τελειώσαμε το πρώτο μέρος της δραστηριότητας παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες που είχα δημιουργήσει. Από την μια πλευρά απεικονίζονταν αξιοθέατα κι από τις τρεις χώρες ( Ελλάδα, Μολδαβία, Πολωνία )και από την άλλη τις λέξεις που είχαμε μελετήσει .Το παιχνίδι παίζεται ως εξής :

Χωρίζονται οι μαθητές σε τρεις ομάδες των τεσσάρων.Η κάθε ομάδα παίρνει τις κάρτες που αντιστοιχούν σε μια χώρα .Κάθε χώρα αποτελείται από 16 κάρτες ανά τέσσερις όμοιες μεταξύ τους . Οι κάρτες ανακατεύονται και μοιράζονται στους παίχτες. Κάθε παίχτης παίρνει από τέσσερις τις οποίες δεν πρέπει να τις δουν οι υπόλοιποι παίχτες .Ταυτόχρονα ο κάθε παίχτης επιλέγει μια που δεν τη χρειάζεται και τη δίνει στο διπλανό του. Στόχος του παιχνιδιού είναι να καταφέρεις να συγκεντρώσεις και τις τέσσερις όμοιες κάρτες για να είσαι ο νικητής. Μόλις τα παιδιά παίξουν αρκετές φορές τις κάρτες από τη μια χώρα ανταλλάσσουν κάρτες και παίρνουν των άλλων χωρών μέχρι να περάσουν όλες οι χώρες και από τις τρεις ομάδες.

2η Δραστηριότητα

«Ταξιδεύοντας από χώρα σε χώρα»

 Συχνά με ρωτούν οι μαθητές μου , ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις , από ποιες χώρες περνάει ένα αεροπλάνο για να φτάσει στη χώρα τελικού προορισμού ή αν υπάρχουν ενδιάμεσες στάσεις . Ορμώμενη από αυτές τις  ερωτήσεις σκέφτηκα να επικεντρωθώ σε μια παρόμοιου τύπου δραστηριότητα. Τοποθετώντας τον παγκόσμιο χάρτη  στο κέντρο του πίνακα   εντόπισαν οι μαθητές τις χώρες των συμμαθητών τους και τη δική τους.

Πριν ξεκινήσει το ταξίδι μας αποφασίσαμε συλλογικά να μάθουμε μια λέξη κοινή  λέγοντας τη σε κάθε χώρα που θα επισκεπτόμασταν μέχρι να φτάσουμε στον τελικό προορισμό μας . Η ευκολότερη ήταν το «Γεια». Φανταστήκαμε ότι ήμασταν σε αεροπλάνο και ταξιδεύαμε από την Ελλάδα  με τελικό προορισμό τη Μολδαβία. Βλέποντας τα παιδιά τον χάρτη τούς ζητήθηκε να επιλέξουν από ποιες χώρες θα ήθελαν να περάσει το αεροπλανάκι τους,   να σταματήσει και να χαιρετήσει μέχρι να φτάσει στη Μολδαβία. Γράψαμε τις χώρες στον πίνακα και την κοινή λέξη στις αντίστοιχες γλώσσες. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στην περίπτωση της Πολωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί να συνεχιστεί η δραστηριότητα ακολουθώντας την ίδια διαδικασία για την επιστροφή μας από τις συγκεκριμένες χώρες. Όμως, λόγω έλλειψης χρόνου περιοριστήκαμε στο πρώτο μέρος. Στη συνέχεια το κάθε παιδί κατασκεύασε  ένα αεροπλανάκι τοποθετώντας στην ουρά του 3 χαρτάκια τα οποία έγραφαν το όνομα μιας χώρας της επιλογής τους από τον πίνακα και το «Γεια» στην αντίστοιχη γλώσσα.

Σταυρουλάκη Βαλεντίνα


ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
στ΄ταξη
2021 - 2022

Σήμερα, Τρίτη 1 Μαρτίου είχαμε τη χαρά να έχουμε στην τάξη μας την κα Φωτεινή Παπαδάτου, ψυχολόγο από το Χαμόγελο του παιδιού για την υλοποίηση του προγράμματος “κακοποίηση – παραμέληση παιδιού“.

Η κα Φωτεινή ήταν πολύ απλή, φιλική, κατανοητή στα παιδιά και πραγματικά τους κέντρισε το ενδιαφέρον! Μέσα από μελέτη περίπτωσης έγινε μια πολύ ωραία συζήτηση με τα παιδιά, τα οποία ενημερώθηκαν και έλυσαν απορίες. Ευχαριστούμε πολύ!

Σήμερα, Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου, οι μαθητές της Στ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα κλιματικής αλλαγής από το ΚΠΕ Ιεράπετρας διαδικτυακά. Τα παιδιά είδαν βιντεάκια σχετικά με το θέμα και συζήτησαν με την κα Ελισάβετ τις απορίες τους.

Η κα Ελισάβετ βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν δύσκολες έννοιες (κλιματική αλλαγή, αιτίες, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης). Ελπίζουμε να μας δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον να βρεθούμε δια ζώσης σε ένα νέο πρόγραμμα.

πρόγραμμα κλιματικής αλλαγής Στ΄ τάξη 2021 -2022

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ε΄ταξη
2019 - 2020

Δημιουργία τραγουδιού και βίντεο από τους μαθητές της Ε΄ τάξης με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου αλλά και την κοινωνία πάνω στο θέμα του bullying.

Το τραγούδι δημιουργήθηκε για τη συμμετοχή στη δράση “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ“.

Στου σχολειού μου την αυλή,
μ’ ενοχλεί ένα παιδί.
Το γιατί δεν εξηγώ,
δίχως λόγο και σκοπό.
Μα δεν μπορώ
σε κανέναν να το πω!

 

Βρίζει και χειρονομεί
και δε σταματά στιγμή.
Δίπλα κι άλλοι τον κοιτούν,
μα στη μέση δε θα μπουν.
Πρέπει να δω,
πού θα πάω να το πω.

 

Θε μου πώς το υπομένω!
Δε μου αξίζει να το ζω!
Άλλο μπούλινγκ πια δε θέλω!
Κάπου πρέπει να το πω…

 

Στου σχολειού μου την αυλή,
μ’ ενοχλεί ένα παιδί.
Το γιατί δεν εξηγώ,
δίχως λόγο και σκοπό.
Μα δεν μπορώ
σε κανέναν να το πω!

 

Θε μου πώς το υπομένω!
Δε μου αξίζει να το ζω!
Άλλο μπούλινγκ πια δε θέλω!
Κάπου πρέπει να το πω!

 

Στους γονείς , στο διευθυντή,
σ’ όσους αγαπώ πολύ!
Δεν θα κρύψω τι περνώ,
μόνος πια δε θα πονώ.
ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ!
Και σελίδα εγώ γυρνώ!

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ Β΄ΤΑΞΗ
2016

safer internet 2013

ενδοσχολικη βια 2011