εργαστηριο δεξιοτητων

2021 - 2022

θεματικη:

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη

εθελοντισμοσ - διαμεσολαβηση

ταξη - τίτλοσ

όλοι για έναν και ένας για όλους!

στόχοι

Δραστηριοτητεσ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες


Να μοιραστούν εμπειρίες και βιώματα.

Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.

Να κατανοήσουν αξίες σημαντικές για τη ζωή των ανθρώπων.

-Να ερευνήσουν για οργανώσεις που προωθούν την ενεργό συμμετοχή.

Να κατανοήσουν την υπεύθυνη συμπεριφορά των ανθρώπων ως μελών μιας
κοινότητας.

-Να γίνουν και οι ίδιοι/ίδιες υπεύθυνοι και ηθικοί πολίτες με ανθρωπισμό και κοινωνική συνείδηση.

Οι μαθητές μιλούν για τις προσωπικές τους εμπειρίες, για πράξεις εθελοντισμού που έχουν ήδη πραγματοποιήσει στο παρελθόν και στη συνέχεια καταγράφουν σε έναν κατάλογο τις ιδέες τους με πόσα ακόμα μπορούν να κάνουν.

Διαβάζουμε το βιβλίο “Η Ραλλού των αστεριών” που αναφέρεται στην ανιδιοτελή προσφορά αλλά και στην αυτοθυσία του εθελοντή και δημιουργούμε το πάπλωμα του εθελοντισμού σε μία ομαδική κατασκευή, εμπνεόμενοι από την ιστορία του βιβλίου που διαβάσαμε. Στη συνέχεια επικοινωνούμε με τη συγγραφέα Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου και μοιραζόμαστε σκέψεις και συναισθήματα ενώ παράλληλα οι μαθητές της παίρνουν μία μικρή συνέντευξη.

Ο ιατρός Μιχάλης Διαλυνάς μας επισκέφτηκε και μας μίλησε με υπέροχο τρόπο για την αιμοδοσία και για τη δωρεά του μυελού των οστών. Εξήγησε σε μικρούς και μεγάλους πόσο εύκολη διαδικασία είναι, προτρέποντας μας να γίνουμε όλοι όσοι μπορούμε εθελοντές αιμοδότες.

Τα παιδιά στη συνέχεια ζωγράφισαν αφίσες που μεταφέρουν το μήνυμα της προσφοράς και της αιμοδοσίας.

Επιπλέον συμμετείχαν στον διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργάνωσε ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός με θέμα “Ο εθελοντής του Ερυθρού Σταυρού μέσα από τα παιδικά μάτια”.

Παραθέτουμε φωτογραφίες από τις δράσεις των παιδιών καθώς και από την ομαδική συμμετοχή του σχολείου στον καθαρισμό της πόλης και των ακτών.

θεματικη:

φροντιζω το περιβαλλον

οικολογια - παγκοσμια και τοπικη φυσικη κληρονομια

ταξη - τίτλοσ

α΄
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Προσέχω για να έχω

στόχοι

Δραστηριοτητεσ

Οι στόχοι που επιτεύχθηκαν μέσα από τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο παρόν εργαστήριο είναι:

  1. Η διάκριση απορριμμάτων που ανακυκλώνονται.
  2. Η γνωριμία με τη διαδικασία της ανακύκλωσης.
  3. Να προσδιορίζουν οι μαθητές  τα οφέλη για το φυσικό περιβάλλον.
  4. Η κατηγοριοποίηση  ανακυκλώσιμων απορριμμάτων .
  5. Η παρουσίαση  βασικών σταδίων της ανακύκλωσης (διαλογή στην πηγή-αποκομιδή- διαχωρισμός σε επιμέρους κατηγορίες-επαναχρησιμοποίηση.
  6. Η σύνδεση της ανακύκλωσης με τη μείωση και επαναχρησιμοποίηση των απορριμμάτων.
  7. Να συνειδητοποιήσουν  οι μαθητές την προσωπική τους ευθύνη ως προς την προστασία του περιβάλλοντος.

Θέμα :Ανακύκλωση

Το σενάριο στο οποίο δουλέψαμε , βασίζεται στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την ανάγκη μείωσης των απορριμμάτων στο άμεσο περιβάλλον τους και στην εύρεση λύσεων  μέσα από τη διαδικασία της ανακύκλωσης.

Από τη δασκάλα της τάξης Βαλεντίνα Σταυρουλάκη

 

Οι στόχοι υλοποιήθηκαν με ανάγνωση παραμυθιών , παρακολούθηση σχετικών βίντεο , τραγουδιών , διαδραστικών παιχνιδιών , συμπλήρωση φύλλων εργασίας διαθεματικά με το μάθημα της γλώσσας , καλλιτεχνικές προσεγγίσεις και σχετικά  εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Η παρακάτω δραστηριότητα έχει στόχο τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα ανακυκλώσιμα υλικά , να τα κατηγοριοποιήσουν (γυάλινα, πλαστικά,  χάρτινα,  αλουμινένια, οργανικά , ηλεκτρονικά και μη ανακυκλώσιμα).

Αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες, μοιράζοντας σε κάθε ομάδα 25 περίπου κάρτες ,με σχετικές εικόνες ανακυκλώσιμων και μη υλικών. Στη συνέχεια τα παιδιά τις κατηγοριοποίησαν και τέλος η κάθε ομάδα κολλούσε στον σχετικό πίνακα που είχα φτιάξει τις ανάλογες εικόνες  .

Θέλοντας να περάσουμε το μήνυμα «ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗ ΓΗ»  φτιάξαμε και την παρακάτω κατασκευή.

Με την πολύτιμη συλλογή καπακιών από τα παιδιά του σχολείου φτιάξαμε την ΚΥΡΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ  για να μας θυμίζει πάντα να κάνουμε ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ!

θεματικη:

δημιουργω καινοτομω – δημιουργικη σκεψη & πρωτοβουλια

stem - εκπαιδευτικη ρομποτικη

ταξη - τίτλοσ

Ε΄
Κάνει το ρομπότ ό,τι του ζητήσεις;

στόχοι

Δραστηριοτητεσ

  • Την κατανόηση γραπτών και προφορικών οδηγιών.
  • Την ευκολία διατύπωσης σχολιασµού και προσωπικών απόψεων.
  • Την ενεργή συμμετοχή στη δημιουργία ενός ρομπότ.
  • Τον προγραμματισμό εντολών μέσω τάμπλετ ή υπολογιστή.
  • Τη συνεργασία των μελών μίας ομάδας.
  • Την κριτική επεξεργασία πληροφοριών.
  • Τη συζήτηση της ομάδας και την επίλυση των προβλημάτων που θα παρουσιαστούν.
  • Την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των μαθητών.

Οι μαθητές μεταμορφώνονται σε προγραμματιστές και ρυθμίζουν τη γνωστή “μελισσούλα” (Bee – Bot) ώστε να χαράξει μία συγκεκριμένη πορεία ακολουθώντας εντολές.

Οι μαθητές ακολουθούν γραπτές οδηγίες ή μία σειρά εικόνων που τους οδηγούν βήμα βήμα στην κατασκευή μίας μηχανής. Στο τέλος η μηχανή έχει μία ή παραπάνω λειτουργίες μέσα από τις οποίες τα παιδιά ανακαλύπτουν τη δύναμη της φύσης.

Αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή της μηχανής, όπως συνέβη και στη σύνθετη μηχανή, οι μαθητές καλούνται να της δώσουν ζωή και να την μετατρέψουν σε μία χρήσιμη συσκευή. Χρησιμοποιώντας τάμπλετ ή υπολογιστή της δίνουν μία σειρά απλών αλλά και  πολύπλοκων εντολών και την μετατρέπουν σε ένα πραγματικό ρομπότ.

θεματικη:

ζω καλυτερα – ευ ζην

υγεια : διατροφη - αυτομεριμνα, οδικη ασφαλεια

ταξη - τίτλοσ

Α΄
Μαθαίνω τον ΚΟΚ

στόχοι

Δραστηριοτητεσ

  • Την κατανόηση των κανόνων του ΚΟΚ.
  • Την ευκολία διατύπωσης ερώτησης.
  • Την κατανόηση της λανθασμένης κίνησης.
  • Για ποιο λόγο έχουμε κανόνες στο δρόμο;
  • Ποιους αφορούν αυτοί οι κανόνες;
  • Τη συνεργασία των μελών μίας ομάδας.
  • Την κριτική επεξεργασία πληροφοριών.
  • Τη συζήτηση της ομάδας και την ανταλλαγή απόψεων.
  • Την ενίσχυση της διάθεσης για μάθηση.

Στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής αγωγής μελετήσαμε τα οχήματα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. 

Μάθαμε τους κανόνες που ακολουθούμε ως πεζοί, ποδηλάτες ή επιβάτες σε οποιοδήποτε όχημα αλλά και την οδική σήμανση.

Είδαμε βίντεο παρουσίασης των παραπάνω κανόνων, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας με την ανάγνωση σχετικών λογοτεχνικών βιβλίων, ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε  τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι για να δούμε τι έχουμε μάθει.